[Back to TURTLE SWAG index] [Back to Main SWAG index] [Original]
(* ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Programated by Vladimir Zahoransky ³
³ Vladko software ³
³ Contact : zahoran@cezap.ii.fmph.uniba.sk ³
³ Program tema : General shnee flake version ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ *)
{ This program modify snee flake (rekpic01.pas). Draw it in higher
inside level then 3. (draw too for 1,2) Principe is Inside_level mal
do cyklus and rotate turtle (when finish part 1) 360/inside_level
degrees right. This program draw /\ it outside.
}
uses oKor,crt;
Const inside_level=4;
type MyKor=Object(Kor)
Procedure Flake(n:integer; s:real);
Procedure Flake_pom(n:integer; s:real);
End;
Procedure MyKor.Flake(n:integer; s:real);
var i:integer;
begin
for i:=1 to inside_level do
Begin
ZmenFP(i); {If you don't wand colors Clr this line}
Flake_pom(n,s);
Vpravo(360/inside_level);
End;
end;
Procedure MyKor.Flake_pom(n:integer; s:real);
begin
if n=1 then Dopredu(s)
else
begin
Flake_pom(n-1,s/3);
Vlavo(60);
Flake_pom(n-1,s/3);
Vpravo(120);
Flake_pom(n-1,s/3);
Vlavo(60);
Flake_pom(n-1,s/3);
end
end;
var k:MyKor;
i:integer;
begin
with k do Begin
for i:=1 to 9 do
begin
Init(-50,-50,0);
If ukazana=true then write(#7);
Flake(i,720/inside_level);
PresunXY(-300,230); Pis('Snee flake of level '+chr(i+48));
CakajKlaves;
Zmaz1;
end;
Koniec;
End;
end.
[Back to TURTLE SWAG index] [Back to Main SWAG index] [Original]